Wycieczka do Warszawy

W ramach realizowanego w naszej szkole projektu unijnego “Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”, 43 dzieci, które uczestniczą   w zajęciach z projektu, wyjechały na dwudniową wycieczkę do Warszawy wraz z opiekunami: E. Pankiewicz, E. Mardosiewicz i D. Sawicką – Kokoszką. Wycieczka odbyła się w dniach 09.-10.05.2018 r..

Pierwszego dnia zwiedziliśmy: Park Akademicki, Stadion Narodowy, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz byliśmy w Centrum Nauki Kopernik na projekcji filmowej 3D o życiu w kosmosie. Zakwaterowanie mieliśmy w Niepokalanowie w Domu Rekolekcyjnym, gdzie zjedliśmy obiadokolację, a na drugi dzień pyszne śniadanie.

Obok naszego zakwaterowania znajdowała się Bazylika Mniejsza Niepokalanej Wszechpośredniczki Łask. W tejże bazylice pod prezbiterium ulokowano kaplicę Matki Bożej Częstochowskiej, gdzie mieliśmy możliwość obejrzeć Panoramę Tysiąclecia Chrześcijaństwa w Polsce. Około 140 drewnianych figur, prezentujących postacie z historii Polski (od Piasta do Jana Pawła II), defilowało przed figurą Matki Bożej Częstochowskiej na tle muzyki i stosownego komentarza.

Drugi dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od Łazienek Królewskich, następnie plac przed Pałacem prezydenckim, Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie zobaczyliśmy zmianę warty, Stare Miasto z pięknymi zabytkami ( tam również był czas wolny ), i na końcu zwiedziliśmy Zamek Królewski. Podczas wyjazdu mieliśmy zapewnioną opiekę pilota oraz przewodników po Warszawie.

W drodze powrotnej zjedliśmy pyszną obiadokolację w Karczmie Jakubowa Izba i ok. 1.00 zmęczeni, niewyspani, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Krasiczyna.